شرایط و قوانین گوگل برای سئودر مقاله قبلی تحت عنوان سئو چیست و چه شرایطی دارد ذکر کردیم که وب سایت شما باید از قوانین موتور های جستجویی پیروی کرده باشد تا توسط آن ها آنالیز گردد و طبق روال میخواهیم بند بند شرایط را به ترتیب ذکر و در مقالات جداگانه مفصلاً توضیح دهیم.

بسیار خوب حال شرایطی که موتور های جستجو مخصوصاً گوگل به عنوان یک فیلتر به صورت الگوریتم در نظر گرفته اند کدام اند؟

1- شرایط بهینه سازی :

1-1 - پیج رنک (Page Rank) : یعنی رتبه یا رنکینگ وب سایت شما که از 0 تا 10 معین می گردد و میزان این رنک وابسته به میزان لینک های  داخلی یعنی لینک های درونی وب سایت که به صفحات متعدد وب سایت خودتان مرتبط می گردند ، لینک های خارجی یعنی لینک هایی که به سایت های دیگر متصل می گردند و لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما متصل می گردند که خود این لینک ها قوانینی دارند ، در این مقاله خیلی خلاصه این قوانین را خواهم گفت اما مطمعناً در مقالات آتی مفصلاً توضیح خواهیم داد و راهکار هایی را هم ذکر می کنیم اما برای خلاصه باید گفت که این لینک ها باید مرتبط به موضوع وب سایت شما باشند برای مثال لینک یک وب سایت با موضوع الکترونیک در یک وب سایت با موضوع شیمی یا پتروشیمی لینک مفید به حساب نمی آید و این قانون الگوریتم های جدید گوگل است البته راهکارهایی هست ، شاید اجبار باشد که از اینگونه لینک ها استفاده کنیم اما باید به موتور های جستجو بفهمانیم که کدام لینک ها مورد تائید شماست و کدام یک فقط معرفی شده اما مورد تائید شما نیست که این کار به واسطه شناسه های follow و Nofollow انجام می گیرد و اما آخرین مورد این که لینک ها نباید مربوط به سایت هایی باشند که به دلیل تخلف وارد اسپمر های گوگل شده اند.

1-2 - موضوع و توضیحات وب سایت شما : شما برای وب سایتتان باید یک عنوان یا موضوع + توضیحات تعریف کرده باشید این عناوین سایت همان متن های عنوان سایت ها در نتایج جستجو گوگل هستند و توضیحات هم همان توضیحات زیر هر عنوان است اگر شما این ها را معیین نکرده باشید خود موتور های جستجو از متون مقدمه صفحات این ها را می خوانند اما بهتر است که شما تعریف کرده باشید ، عنوان بهتر است حداکثر 50 کاراکتر و توضیح 160 کاراکتر باشد.

1-3 - تگ های H : کد نویس یک وب سایت برای مشخص کردن عناوین مهم سایت باید بسته به درجه اهمیت از تگ های H1 تا H5 استفاده کرده باشد تا رتبه اهمیت عناوین را به موتور جستجو نشان دهید.

1-4 - کلید واژه ها : کلمات کلیدی هر صفحه باید مشخص شده باشد اما این کلمات باید مرتبط به متون وب سایت و موضوع وب سایت باشند و حتماً در متن به کار رفته باشند به عبارتی در کلید واژه ها شما کلمات مهم و کلیدی متن را باید تعریف کنید که موتور های جستجو به این کلمات حساس تر باشند و این کلمات را سعی کنید به ترتیب اولویت در متون سایت بیشتر به کار ببرید.

1-5 - تایتل تصاویر : تمام تصاویر داخل وب سایت شا باید دارای تایتل باشند ، این تایتل ها باعث می شوند زمانی که تصویر برای کاربر به هر دلیلی لود نشد تایتل موضوع عکس را نشان دهد و در سرچ تصاویر گوگل هم معمولاً با عنوان عکس نمایش داده می شود.

1-6 - صفحات ایندکس شده : صفحات وب سایت شما به واسطه ابزار های گوگل باید ایندکس شده باشد اما به دلیل حجم زیاد وب سایت ها پروسه زمان بری است و اگر بخواهید به حال خود رهاش کنید زمان زیادی صرف می گردد . بهترین راه ابزار وب مستر تولز گوگل است و تهیه یک نسخه فایل XML. نقشه سایت .

1-7 - لینک های خراب : لینک های شکسته یا لینک هایی که به صفحات ارور 404 منتهی می شوند یک ایراد و رتبه منفی محصوب میشود ، لینک های وب سایتتان را حتماً بررسی کنید.

1-8 - بک لینک ها :  بک لینک ها همان لینک هایی هستند که از سایت های مختلف به وب سایت ما داده شده اند ، حجم این لینک ها هر چه بیشتر باشد نشان دهنده مفید بودن وب سایت شما است.

1-9 - قفل کردن www : وب سایت ها معمولاً هم با www. باز می شوند هم بدون آن و این دو دامنه جداگانه محصوب میشود یعنی ارزش دامنه شما نصف می گردد ، پسوند www یک ساب دامین پیشفرض تمام وب سایت ها است اما شما می توانید کاری کنید که وب سایتتان تنها با یکی از حالت ها باز شود و حالت دیگر ریدایرکت شود بر روی حالت مورد نظر شما در واقع از دید کاربر هر دو حالت سایت را باز می کند اما یک حالت دامین اصلی شما می باشد که هر کدام نوشته شود نتیجه ریدایرکت بر روی دامنه اصلی است . آموزش این کار را هم در مقالات آتی خواهیم داد.

1-10 - فایل دسترسی های ربات robot.txt : ممکن است شما صفحاتی داشته باشید که به لحاظ امنیتی یا هر دلیل دیگری نخواهید موتور های جستجو آن ها را ایندکس کنند و یا به آن ها دسترسی داشته باشند این صفحات باید داخل فایلی به اسم robot.txt بر روی هاست شما تعیین شده باشند.

1-11 - نسخه XML نقشه سایت : حتماً برای وب سایتتان یک فایل XML از نقشه سایتتان تهیه و بر روی root هاستتان آپلود نمائید.

1-12 - عدم استفاده از فرم ها و یا فلش : در وب سایت شما نباید از فرم ها در کد نویسی استفاده شده باشد و فایل فلش حدالمقدور نباشد چرا که هم قغیر قابل ایندکس هستند هم به دلیل عمومیت نداشتن رتبه مثبت برای شما ندارد.

1-13 - بلاگ : سعی کنید وب سایتتان یک وبلاگ داشته باشد ، وبلاگ برای موتور های جستجو خیلی دوست داشتنیه و هم باعث بروز رسانی سایت شما می شود و یک سایت فعال را به موتور های جستجو معرفی می کند.

1-14 - سرعت لود وب سایت بر روی سخت موبایل ، تبلت و کامپیوتر :  سرعت لود وب سایت شما خیلی مهم است و به عواملی چون کد نویسی ، حجم تصاویر هر صفحه و هاست شما بستگی دارد.

1-15 - سایت های اجتماعی و دایرکتوری ها : در گذشته دایرکتوری های Yahoo و DMOZ مهم بودند که سایت شما در آن ها لیست شده باشد اما اکنون علاوه بر این دایرکتوری ها چه بسا بیشتر صفحات سایت شما بر روی سایت های اجتماعی اهمیت دارند حتی میزان محبوبیت این صفحان (LIKE) و میزان بروز رسانی مطالب این صفحات پس دست به کار شوید!

1-16 - ترافیک سایت و آمار بازدید :  امری که میشه گفت در سئو خیلی مهم است ترافیک یک وبسایت یا همان آمار بازدید یک وب سایت است چرا که به گوگل اطمینان میدهد این وب سایت سایت محبوبی است که آمار بازدید بالایی دارد.

مقالات آموزشی سئو

محتوا اصلی ترین شالوده سئو هستند

محتوا اصلی ترین شالوده سئو هستند

10 تیر 1395

حتماً تا به حال به این موضوع بر خورده اید که وب سایت هایی که در نتایج اولیه گوگل به چشم می خورند ظاهر گرافیکی چندان مناسب و چشم گیری ندارند وگاهاً در صفحه اول سایت با یک مقاله یا مطلب بلند بالا روبرو می شوید البته این موضوع به...

هاست ایران یا خارج؟ کدام هاست مناسب تر است؟

هاست ایران یا خارج؟ کدام هاست مناسب تر است؟

08 تیر 1395

همیشه بسیاری از مدیران وب سایت ها این سوال را در ذهن خود دارند که هاست ایران مناسب تر است یا هاست خارج از کشور؟ اولاً باید این را بدونیم که هاست داخل ایران و هاست خارج ایران یعنی چی و چه تفاوتی دارند؟ میزبان وب سایت سرور و تیم...

عناوین صفحات یک وب سایت مهم ترین کلمات برای سئو

عناوین صفحات یک وب سایت مهم ترین کلمات برای سئو

08 تیر 1395

عنوان که بین تگ <title> قرار میگره یکی از مهمترین عوامل on-site سئوست. حتما زمانیکه نوشته ای مینویسید مطمئن شوید که کلمه هدف شما در عنوان قرار داره. کلمه هدف همون کلمه ای که شما دارید این نوشته را برای اون مینویسید. مثلا تو همین نوشته که ما داریم در...

شرایط و قوانین گوگل برای سئو یک وب سایت

شرایط و قوانین گوگل برای سئو یک وب سایت

08 تیر 1395

در مقاله قبلی تحت عنوان سئو چیست و چه شرایطی دارد ذکر کردیم که وب سایت شما باید از قوانین موتور های جستجویی پیروی کرده باشد تا توسط آن ها آنالیز گردد و طبق روال میخواهیم بند بند شرایط را به ترتیب ذکر و در مقالات جداگانه مفصلاً توضیح دهیم....

سئو چیست و چه شرایطی دارد؟

سئو چیست و چه شرایطی دارد؟

08 تیر 1395

همیشه یکی از دغدغه های بزرگ مدیران وب سایت ها جذب مخاطب بیشتر است و موثر ترین راه برای جذب مخاطبان بیشتر دیده شدن در نتایج جستجو های کاربران به واسطه موتور های جستجویی است ، چرا که حدود 80% از کاربران خواسته های اینترنتی خود را در موتور های...